Print This Page

Relatie tussen voeding en ADHD bij kinderen

INCA-studie in NOS-Journaal


Op woensdag 14 november 2007 hebben het Jeugdjournaal en het NOS-Journaal aandacht besteed aan ons nieuwe onderzoek naar de invloed van voeding op gedragsstoornissen bij kinderen, de INCA-studie. Het onderzoeksprotocol van de INCA-studie is geaccepteerd door The Lancet, een gerenommeerd internationaal medisch tijdschrift...

Dit betekent dat de kwaliteit van het onderzoek zeer goed is en dat de resultaten belangrijk worden geacht voor een breed publiek. De Medisch Ethische Toetsings Commissie heeft inmiddels toestemming gegeven voor het onderzoek. De Stichting Kinderpostzegels Nederland en het Fonds NutsOhra zullen samen de helft van het onderzoek financieren. Voor de andere helft is helaas nog geen subsidiegever gevonden. Meer informatie over de problemen rond de financiering van de INCA-studie vindt u op deze site (zie de Stichting Kind en Gedrag). De Stichting Kind en Gedrag doet haar uiterste best om de financiering zo snel mogelijk rond te krijgen, want dan pas kan het onderzoek van start. U kunt uw kind dus nu nog niet aanmelden voor dit onderzoek. Wel kan uw kind deelnemen aan het doorlopende onderzoek.